نماد اعتماد الکترونیکی
سامانه ارسال پیامک وندا » خبر ها » ارسال پیامک انبوه بیش از ۵۰۰ عدد در روز ممنوع شد

معاون رگولاتوری اعلام کرد در مقررات تصویب‌شده در شورای عالی فضای مجازی، سقف مجاز برای ارسال پیامک در شبانه‌روز ۵۰۰ پیامک تعیین شده است.


مجید حقی، معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اعلام کرد در مقررات تصویب‌شده در شورای عالی فضای مجازی سقف مجاز برای ارسال پیامک در شبانه‌روز ۵۰۰ پیامک تعیین شده است و اپراتورهای تلفن همراه از امروز آن را اجرایی می‌کنند. وی اجرای این تصمیم را در راستای رسالت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حمایت و حفاظت از حقوق مشترکین در حوزه ICT دانست و نسبت به رضایتمندی مشترکین از این تصمیم ابراز امیدواری کرد.

بعد از شکایت مشترکین از دریافت پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی اپراتورهای تلفن همراه را به ایجاد سامانه‌ای ملزم کرد که ازطریق وارد کردن یک کد واحد امکان اطلاع از پیامک‌های تبلیغاتی و ارزش افزوده هر سه اپراتور ایجاد شده و مشترکان بتوانند بدون هراس از دست دادن پیامک‌های بانکی راه ارسال پیام‌های تبلیغاتی را ببندند.

اما چند ماه پس از آغاز به کار سامانه‌ی ۸۰۰ راهکار جدید عده‌ای با بهره‌گیری از سیم‌کارت‌های شخصی به‌جای سرشماره‌های ارسال پیامک انبوه به ارسال این پیام‌ها پرداختند. حتی برخی شرکت‌ها با خرید چندین سیم‌کارت اعتباری اقدام به سودجویی به شیوه‌ای جدید کرده بودند. به نظر می‌رسد این تصمیم جدید مشکل پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی را تا حدود زیادی از بین می‌برد.




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

برخی از مشتری های ما
آمار