نماد اعتماد الکترونیکی
سامانه ارسال پیامک وندا » خبر ها » ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه ممنوع است + فهرست شرکت‌های متخلف

به گزارش راسخون به نقل از خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی،معاون امور پستی، ارتباطی و فناوری اطلاعات رگولاتوری اعلام کرد: براساس مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه بدون اجازه مشترک ممنوع است و با شرکت‌های متخلف در این حوزه برخورد می‌شود.

مجید حقی افزود: براساس بررسی‌های رگولاتوری، برخی از شرکتهای فعال در حوزه ارسال پیامک انبوه اذعان کرده‌اند امکان ارسال پیامک تبلیغاتی انبوه به شماره مشترکانی را دارند که با استفاده از سامانه #۸۰۰* دریافت هرگونه پیامک تبلیغاتی را برای شماره‌های خود مسدود کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اینگونه اقدامات مصداق فعالیتهای غیرمجاز پستی، مخابراتی و فناوری اطلاعات بوده و اعمال مقررات در مورد آنها از وظایف و اختیارات رگولاتوری است، تصریح کرد: اپراتورهای تلفن همراه باید از ارایه خدمات مستقیم یا غیرمستقیم به این دسته از شرکتها جلوگیری کنند و این شرکتها نیز وظیفه دارند ارایه سرویسهای غیرمجاز و همچنین تبلیغات خود در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی مبنی بر ارایه چنین سرویسی را متوقف کنند.

حقی تاکید کرد: به منظور جلوگیری از تضییع حقوق مشترکین، این موضوع به همراه لیست اسامی شرکتهای متخلف به پلیس فتا اعلام شده است.

اسامی شرکت‌ها در این لیست در دسترس است.

به گزارش فارس، پیش از این نیز در ۲۵ ام فروردین‌ماه حقی ممنوعیت ارسال پیامک انبوه و آغاز اعمال محدودیت ارسال ۵۰۰ پیامک در شبانه‌ روز را اعلام کرد.

به گفته حقی، «براساس مصوبه ۲۱ شورای عالی فضای مجازی و آئین‌نامه‌های مربوط به آن که از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه شده، ارسال پیامک انبوه ممنوع است. در مقررات تصویب شده در شورای عالی فضای مجازی سقف مجاز برای ارسال پیامک در شبانه‌روز ۵۰۰ پیامک تعیین شده است که اپراتورهای تلفن همراه از امروز آن را اجرائی می‌کنند. این تصمیم در راستای رسالت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در حمایت و حفاظت از حقوق مشترکین در حوزه ICT اجرائی شده است و این انتظار وجود دارد که رضایتمندی مشترکین را در پی داشته باشد.»




دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.

برخی از مشتری های ما
آمار